COMUNICAT CONSELLERIA EDUCACIÓ
El passat 1 de setembre és va anunciar la posada en marxa del projecte XarxaLlibres. Un projecte que serà possible gràcies a vosaltres els ajuntaments valencians, junt amb els diputacions provincials i a la Generalitat Valenciana.
XarxaLlibres és una iniciativa que implica la copartición dels tres administracions valencianes en un esforç econòmic que passarà a ser una ajuda important en benefici de l'educació dels/s'estudiants empadronats/dónes en el vostre municipi: en els nivells de Primària, Secundària i Formació Professional Bàsica de la totalitat de centres educatius dotats amb fons públics, ja que pretén facilitar l'accés als llibres de text que necessiten
Però mes enllà de la dotació econòmica hi ha una intenció social i educativa que desitja potenciar, en els comunitats educatives, el sentit de la cooperació i de la participació; i en l'àmbit familiar, el respecte als materials educatius i, per extensió, la posada en valor de la cultura i educació.
En estos moments, estem treballant de manera intensa en la redacció de la normativa que regularà tot el procediment per a la posada en funcionament de la XarxaLlibres, on tenim la voluntat d'incloure els diferents escenaris i casuístiques que és donen a la Comunitat Valenciana, i on indicarem el procediment d'actuació pertinent que correspongues a cada cas.
De moment i fins a la publicació de marc normatiu que regularà el procediment, podeu informar els famílies, AMPAS o institucions que hagen efectuat l'adquisició de llibres, que guarden els justificants de compra originals.
Per la compra dels llibres de text, cada xiquet/a podrà rebre fins a 200 euros. Si la despesa en la compra ha sigut inferior, se li atorgarà com a màxim la despesa efectuada.
Abans de la finalització de l'any 2015, els ajuntaments serà necessari que realitzen la primera fase de la devolució, corresponent l'abonament d'un màxim de 100 euros per cada xiquet/a. Si la despesa efectuada en la compra és inferior als 100 euros, s'abonarà la quantitat exacta a la despesa real.
Al finalitzar el curs escolar 2015/2015, els centres educatius recepcionarán els llibres objecte de la primera part de l'ajuda. El claustre de cada centre disposarà d'unes indicacions concretes per a verificar el bàs estat dels llibres.
El centre educatiu informarà l'ajuntament corresponent del resultat del procés de verificació. En el cas d'aquells que tornen els llibres en condicions òptimes perquè formen part del banc de llibres públic que començarà a funcionar en el curs 2016/2017, l'ajuntament procedirà a efectuar l'abonament, de, si és el cas la resta de gasto realitzat que supere els 100 euros que ja s'han percebut en la primera fase. En esta segona fase, el límit d'abonament no podrà ser superior a 100 euros. En resum pel gasto efectuat per cada xiquet o xiqueta és podran rebre fins a 200 euros en la suma dels dos fases de l'abonament.
La publicació esta normativa en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana està prevista aproximadament abans de finalitzar el mes d'octubre.