AL col·legi se li ha subministrat un hivernacle que s'ha situat en el pati, així com una taula de treball, eines (regadores, pales, punxons, tisores, etc.) i material fungible (tests, *mantillo o torba, safates d'alvèols, llavors, plantes, etc.).
Els objectius del projecte són:
• Creació d'un nou recurs per a l'Educació Ambiental en els centres educatius de Sant Joan’d Alacant.
• Dotació d'unes instal·lacions adequades a cada centre educatiu per a la iniciació en la pràctica de la sembra, plantació i posterior cura de plantes, hortalisses i verdures.
• Acostament del món rural i natural als estudiants de Sant Joan de manera que asseuen major respecte per la Naturalesa.
• Afavorir el coneixement i la comprensió de les característiques ecològiques de la zona i de les espècies autòctones.
• Adquisició de l'hàbit de responsabilitat al donar seguiment al projecte del viver.
L'hivernacle és la zona destinada per a realitzar pràctiques i activitats amb llavors, plantes i hortalisses mitjançant tècniques ecològiques, és a dir, sense presència de productes químics, amb les quals els estudiants podrien familiaritzar-se amb el món vegetal. La ubicació d'aquest tipus d'instal·lacions en els centres educatius posseïx una doble finalitat com recurs didàctic. En primer lloc, es tracta d'una referència cultural per als estudiants, especialment a Sant Joan per la seva història agrícola, al mateix temps que suposa un acostament de la comunitat educativa al seu entorn natural, propiciant un millor enteniment de les relacions i dependències que tenim les persones amb aquest.
Les activitats que es plantegen als alumnes són:
• Preparació i cura de llavors.
• Sembra i cures.
• Plantació de plantes, arbustos i arbres autòctons.
• Cultiu de verdures i hortalisses mitjançant tècniques i tractaments d'agricultura ecològica.
• Activitats per a fomentar el coneixement de les característiques de cada espècie vegetal, així com de les característiques comunes de les espècies autòctones (elaboració de *semilleros, *herbolarios, essències naturals, etc.).