L’Ajuntament de Sant Joan modifica l’Ordenança Reguladora de la Neteja Pública, Recollida de Residus sòlids, transport i abocament de terres i enderrocs, amb la finalitat d’evitar abocaments incontrolats i deposicions canines.
La Regidoria de Neteja i Gestió de Residus, dirigida per Eva Delgado, actualitza una ordenança que no es modificava des dels anys 90, adaptant-la a la realitat actual del municipi. Després d’un estudi exhaustiu de les necessitats de neteja del municipi, es va detectar que les miccions i excrements canins que ataquen façanes i mobiliari urbà i els abocaments incontrolats d’enderrocs i substàncies disparen els costos de la neteja de Sant Joan. Per aquesta raó, a més d’intervindre en l’establiment de zones d’abocament d’enderroc, com el Punt Verd Central, i en la reposició i protecció del mobiliari urbà, s’ha optat per endurir les sancions als ciutadans incívics.
Cal destacar alguns aspectes que es contemplen en aquesta nova ordenança. Es clarifica “no deixar cap tipus de residu, ni béns al costat dels contenidors” i la inclusió d’aspectes com l’article 11, punt on diu que “es prohibeix depositar substàncies químiques dissuasives com el sofre i similars en façanes, cantons, mobiliari urbà i espais públics”. En l’article 27, el qual fa referència als excrements dels gossos, inclou també la prohibició de les miccions, dient així: “...es prohibeix miccions de gossos en les façanes d’edificis i en el mobiliari urbà, conducta que serà sancionada”.
Aquesta ordenança inclou el règim d’infraccions i sancions que venen detallades en l’article 81 amb multes de fins 3000€ per a les considerades molt greus.
L’ordenança, la qual ha sigut traslladada als grups polítics per al seu estudi, serà aprovada en el pròxim ple del mes de desembre i, després del període d’exposició, reclamacions i la resta de tràmits burocràtics, es farà efectiva una vegada publicada. Aquest procés té una duració aproximada d’uns 45 dies.