Concejalía
Valencià

Sant Joan d'Alacant va aconseguir per al present curs escolar la jornada contínua en tots els seus col·legis públics. Consellería va respondre així a la petició de la comunitat educativa de la localitat pel que el CEIP Crist de la Pau i el CEIP El Romero s'unien a l'experiència pilote que des de l'any anterior venia posant en execució el CEIP Rajoletes.

La jornada lectiva comprèn d'aquesta forma un màxim de cinc períodes diaris, que es desenvolupen al matí, incloent els corresponents descansos per a l'alumnat. A més els centres segueixen oferint el servei de menjador i transport escolar, al mateix temps que garanteix la permanència de l'alumnat en les seues instal·lacions en la mateixa franja que en l'horari partit. I és que els escolars que ho sol·liciten participen en les activitats extraescolars complementàries, amb caràcter gratuït i voluntari per a les famílies.

Després d'aquest assoliment de les AMPAS, les adreces dels centres i tot el personal de l'àrea d'Educació, dirigida per l'edil Javier Yebes, Sant Joan d'Alacant es va convertir en la primera localitat que aconsegueix la jornada contínua per a tots els seus centres públics. Una acció que ara es posa en avaluació per a fer balanç de l'efecte en l'alumnat.

Així les coses, amb els tres informes realitzats, un en cada centre escolar, destaca que la nota mitjana dels estudiants ha experimentat un lleuger ascens d'un 1% al mateix temps que s'ha reduït el nombre d'incidències en horari de menjador. I és que el nombre de xiquets que es queda en el servei de menjador ha baixat un 13% pel que es destaca en els informes que, en haver-hi menys xiquets, hi ha menys conflictes i no es perd temps lectiu solucionant problemes.

 "El treball de coordinació dels mestres és més satisfactori doncs s'aglutina en una vesprada totes les tasques d'equip", assegura Yebes. "Les famílies estan molt contentes perquè els xiquets tenen les vesprades més organitzades, amb una major flexibilització del temps d'estudi i d'activitats extraescolars" va afegir, basant-se en dades i frases dels propis informes redactats per cada centre per a enviar-los a Consellería.