La temàtica triada per al primer taller de redacció del PMUS va ser “El Transport Públic i el Vehicle Privat”. En aquest primer panell ciutadà han participat 25 persones, unes a títol particular, i unes altres com a representants de col·lectius o empreses com el Grup Subús, l'ONCE, l'Associació de Paralítics Cerebrals d'Alacant, Camins, Associació de Discapacitats i Familiars (ADF), Associació de Veïns de Salafranca i de Fabraquer, Plataforma Comarcal per la Mobilitat Sostenible, Societat Musical La Pau, Residència Ferroviaris, Associació Espanyola Contra el Càncer, així com representants del sector del taxi o el Director del Transport d'Alacant Metropolità (TAM).
A la reunió van acudir també alguns tècnics municipals i els regidors Carolina Sala, de Benestar Social i Família; Santiago Román, d'Urbanisme i Medi ambient; Arantxa Maldonado, de Tràfic i Seguretat; Almudena Rico, de Joventut i Participació Ciutadana; i Carmen Navarro, de Dona, Igualtat i Tercera Edat.
Després d'una breu exposició del diagnòstic sobre la mobilitat a Sant Joan, el qual s'ha elaborat a partir de les enquestes i el càlcul d'aforaments de vehicles realitzats durant el mes de setembre, es va iniciar un interessant debat sobre les principals problemàtiques existents, tenint com a eix central l'excessiva utilització del vehicle privat.
Com a principals conclusions del debat es van establir una sèrie de propostes per al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible entre les quals es va plantejar, per exemple, la necessitat de reduir la presència del cotxe en els carrers, donant més prioritat al vianant, ja que actualment el vehicle rodat ocupa aproximadament el 80 per cent de l'espai públic, sent viable que ocupe com a màxim el 50 per cent.
D'igual forma es pretén facilitar el desenvolupament del transport públic millorant l'accessibilitat dels autobusos per als col·lectius amb mobilitat reduïda i fomentant la intermodalidad en els desplaçaments, tant amb el tramvia de la platja com amb els autobusos llançadora, reduint els temps de viatge.
També es va considerar important informar sobre els avantatges i les subvencions en la utilització del taxi com a transport habitual així com engegar un pla d'aparcaments dissuasoris per a reduir la circulació de vehicles pel nucli urbà de Sant Joan.
El pròxim taller se celebrarà el dijous 20 d'octubre i tractarà sobre la integració de la bicicleta com a mitjà de transport en la ciutat.
En la imatge, les regidores de Sant Joan fent ús del servei de lloguer de bicicletes, tema a tractar en la pròxima reunió del pla
A la reunió van acudir també alguns tècnics municipals i els regidors Carolina Sala, de Benestar Social i Família; Santiago Román, d'Urbanisme i Medi ambient; Arantxa Maldonado, de Tràfic i Seguretat; Almudena Rico, de Joventut i Participació Ciutadana; i Carmen Navarro, de Dona, Igualtat i Tercera Edat.
Després d'una breu exposició del diagnòstic sobre la mobilitat a Sant Joan, el qual s'ha elaborat a partir de les enquestes i el càlcul d'aforaments de vehicles realitzats durant el mes de setembre, es va iniciar un interessant debat sobre les principals problemàtiques existents, tenint com a eix central l'excessiva utilització del vehicle privat.
Com a principals conclusions del debat es van establir una sèrie de propostes per al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible entre les quals es va plantejar, per exemple, la necessitat de reduir la presència del cotxe en els carrers, donant més prioritat al vianant, ja que actualment el vehicle rodat ocupa aproximadament el 80 per cent de l'espai públic, sent viable que ocupe com a màxim el 50 per cent.
D'igual forma es pretén facilitar el desenvolupament del transport públic millorant l'accessibilitat dels autobusos per als col·lectius amb mobilitat reduïda i fomentant la intermodalidad en els desplaçaments, tant amb el tramvia de la platja com amb els autobusos llançadora, reduint els temps de viatge.
També es va considerar important informar sobre els avantatges i les subvencions en la utilització del taxi com a transport habitual així com engegar un pla d'aparcaments dissuasoris per a reduir la circulació de vehicles pel nucli urbà de Sant Joan.
El pròxim taller se celebrarà el dijous 20 d'octubre i tractarà sobre la integració de la bicicleta com a mitjà de transport en la ciutat.
En la imatge, les regidores de Sant Joan fent ús del servei de lloguer de bicicletes, tema a tractar en la pròxima reunió del pla