Oficinas Municipales Sant Joan d'Alacant 01
Concejalía
Valencià

La millora de la situació sanitària permet recuperar la presencialitat laboral sota els criteris i recomanacions establits pel Pla de Desescalada

El teletreball desapareix a l'Ajuntament de Sant Joan d'Alacant a partir del 22 de novembre. L'alcalde de Sant Joan d'Alacant, Santiago Román, ha instat a tot el col·lectiu d'empleats públics que tornen al treball presencial a partir del pròxim dilluns 22 de novembre. Atés que les dades epidemiològiques actuals i les creixents cobertures vacunals permeten normalitzar el treball presencial, Alcaldia ha decretat la volta al treball en l'oficina amb les garanties sanitàries necessàries i les excepcions d'adaptació que preserven la salut en la prestació dels serveis públics, mentre no canvie la normativa vigent sobre salut pública.

La mesura implica que la volta al treball presencial del col·lectiu d'empleats públics -funcionariat i personal laboral- a partir del dia 22 de novembre de 2021. Amb esta decisió, a criteri de l'alcalde de Sant Joan d'Alacant, Santiago Román, “l'Ajuntament torna a prestar serveis al 100% a tota la ciutadania, amb el major grau d'eficiència possible i tractant d'oferir el millor servei, el més pròxim i el més directe als veïns i veïnes que acudisquen a les dependències municipals”. Per a Román, “el retorn a la normalitat que ens permet la millora de la situació sanitària en tants aspectes, ja siga laboral, social, cultural o esportiu, també s'ha de traduir en una total presencialitat en els llocs de treball de l'administració, especialment a els ajuntaments que és on primer acudeix qualsevol ciutadà condisc ha de realitzar una gestió o necessiten sol·licitar un servei públic”, ha afegit l'alcalde de Sant Joan.

Santiago Román recorda que esta mesura se suma a la ja decretada fa unes setmanes, en la qual l'Ajuntament de Sant Joan d'Alacant va recuperar l'atenció directa a la ciutadania al no ser necessari sol·licitar cita prèvia per a ser atés en els diferents departaments municipals, un requisit imposat per les restriccions sanitàries causades per la pandèmia del Covid-19 des de mitjan març de 2020. Román va instar els Serveis Municipals a recuperar l'atenció directa al públic, excepte en aquells departaments que funcionaven amb la cita prèvia en l'època anterior a la pandèmia.

En qualsevol cas, el compliment de la jornada de treball es realitzarà amb presència física en el centre de treball de dilluns a divendres, en l'horari habitual establit en la Resolució per la qual es dicten instruccions sobre jornada i horaris de treball del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i en el calendari laboral aprovat a l'Ajuntament de Sant Joan. En l'àmbit de cada servei s'adoptaran les mesures i actuacions preventives amb base en els criteris, pautes i recomanacions fixats en el Pla de Desescalada, així com en la normativa aplicable de prevenció de riscos laborals.

En particular, s'haurà de facilitar la ventilació -natural o forçada segons disponibilitat-, dels espais compartits de treball o aquells en els quals s'atenga personalment el públic amb la posada a la disposició de gel hidroalcohòlics, adaptant-se l'ús dels llocs comuns dels centres de treball. Quan no siga possible el manteniment d'una distància de seguretat interpersonal mínima de 1,5 metres entre personal, es proporcionaria al mateix els mitjans i equips adequats al nivell de risc.