Concejalía
Valencià

El projecte es desenvoluparà en tres fases:

Fase 1: Av. Alacant, carrer Basilio Sala, Av. Benidorm, carrer Del Mar.
Fase 2: carrer La Moleta, Av. Llibertat, carrer Dr. Pérez Mateo.
Fase 3: Av. Rambla, Av. Jaume I, pas elevat carretera nacional.

La primera fase es començarà a desenvolupar en 2008 i es finalitzarà en 2009, i té una partida pressupostària de 155.000 euros. Les altres dues fases tenen un pressupost de 174.000 i 79.000 euros respectivament.

Durant la roda de premsa Celdrán va declarar que “la bicicleta prendrà un paper molt important en la vida diària dels *santjoaners.”

El projecte conta a més, amb una campanya de difusió per a informar als ciutadans de les connexions de carril bici existents actualment i projectades, mitjançant un cuadríptic informatiu.

INFORMACIÓ ADDICIONAL:

LA BICI COM MITJÀ DE TRANSPORT

La bicicleta és un vehicle ràpid i eficaç per a moure's per la ciutat, és ideal per a les distàncies curtes, ja que la meitat dels desplaçaments urbans que vam realitzar amb cotxe en la ciutat són inferiors als 3 quilòmetres, el que equival a uns pocs minuts amb bicicleta. D'altra banda, la combinació de bicicleta i transport públic, permet cobrir les llargues distàncies.

La bicicleta transforma les ciutats en llocs més habitables i més humans: no emet gasos contaminants, ni sorolls i és part de la solució als problemes de mobilitat. A més, la bicicleta és econòmica i saludable, adequada a totes les edats, evita efectes negatius sobre el medi ambient i ens ajuda a realitzar la quantitat diària d'activitat física recomanada.

XARXA D'ITINERARIS PER A LA BICICLETA EN SANT JOAN

El municipi de Sant Joan’d Alacant posseïx unes característiques que afavoreixen la utilització de la bicicleta com mitjà de transport habitual: El terme municipal és reduït, les condicions climàtiques al llarg de l'any afavoreixen la seva utilització, el relleu de Sant Joan és molt pla i en la perifèria del nucli urbà existeix una sèrie de carrils-bici que permeten una comunicació directa amb la platja de Sant Joan i el municipi de Sant Vicent del Raspeig.

Els desplaçaments pel municipi de Sant Joan tenen una sèrie de destinacions comunes per a la gran part de la ciutadania. Aquests llocs són denominats “nodes”, ja que conformaran els punts d'unió dels diferents itineraris per a la bici, creant en el seu conjunt una xarxa que facilitarà l'ús de la bicicleta com mitjà de transport. Els principals nodes són: centres educatius, poliesportiu, dependències municipals (Casa de Cultura, Ajuntament, Mercat Municipal, etc.), Av. La Rambla i Av. Jaume I (com eix comercial), així com la connexió amb altres municipis (Mutxamel, El Campello o Santa Faç).

La Xarxa d'Itineraris per a la Bicicleta a Sant Joan es basa en l'adopció de diferents mesures amb l'objectiu d'integrar la bicicleta com un mitjà de transport quotidià, establint diversos eixos nord-sud i aquest-oest per a crear una xarxa bàsica des de la qual accedir a qualsevol lloc del municipi. Per a això es portarà a terme la implantació de carrils-bici en diferents carrers i s'habilitaran noves zones de trànsit lent, que facilitaran la circulació amb bicicleta d'una forma independent i segura.

CARACTERÍSTIQUES DE LA XARXA D'ITINERARIS

IMPLANTACIÓ PROGRESSIVA DE LA XARXA D'ITINERARIS

Per a la creació d'una xarxa pràctica i operativa, s'ha de partir de la xarxa existent i de les previsions que el planejament prevegi:

Xarxa existent: Ronda Nord, Ronda San Vicente, carrer Elda.
Xarxa planificada: sector L’Alquería, Gualeró, Nou Nazareth.
Trafico lent existent: carrer major i San José.
Tràfic lent previst: carrer Del Mar, carrer Colón, carrer Hernán Cortés.

A partir d'aquestes infraestructures s'ha dissenyat les connexions necessàries per a garantir la circulació amb bicicleta d'una forma independent i segura:

Fase 1: Av. Alacant, carrer Basilio Sala, Av. Benidorm, carrer Del Mar.
Fase 2: carrer La *Moleta, Av. Llibertat, carrer Dr. Pérez Mateo.
Fase 3: Av. Rambla, Av. Jaume I, pas elevat carretera nacional.

L'objectiu és que el ciutadà del nucli urbà de Sant Joan pugui accedir a aquesta xarxa des del seu punt de partida en un màxim de 250 m i d'igual manera la distància a recórrer fins a arribar a la seva destinació no sigui major d'aquests 250 m

ASPECTES TÈCNICS DE LES ACTUACIONS

Tràfic lent:

Senyalització de velocitat limitada.
Canvi del ferm de la calçada.
Creació de plataforma única (vorera i calçada al mateix nivell)

Carril-bici:

Principalment en calçada, excepte casos excepcionals.
Amb senyalització de separació tant de pintura com de bolardos i relleus.
Sense separació física per a evitar accidents.
Amb ample suficient per a l'encreuament de dues bicicletes.