En l'informe, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, realitza un anàlisi jurídica sobre diferents qüestions que confirmen la legalitat de les actuacions seguides per l'equip de govern sobre la tramitació de la sol·licitud de llicència d'activitat i d'obra presentada per la mercantil Crist de la Paz.
El primer punt que tracta l'informe és l'acord firmat per la mercantil i l'Ajuntament, en el que este últim permetia a l'empresa iniciar les obres sense la llicència d'obertura, gràcies a una compareixença en què se cap a referència expressa a què en el cas que la llicència fóra negativa, la mercantil renunciava a cap tipus d'indemnització. La FVMP confirma que hi ha una sentència del Tribunal Suprem que confirma que l'existència “d'una clàusula de salvaguarda per la qual l'atorgant, conscient que així no podia legalment procedir, prevenia les seues responsabilitats i volia eludir-les” assumint els costos de l'obra en el cas que fóra denegada.
Altres dels punts que s'analitza és la possibilitat que per silenci administratiu la mercantil ja puga tindre llicència d'activitat. En esta qüestió l'informe és clar i contundent afirmant que “ no és possible l'aplicació del silenci administratiu quan la Comissió de qualificació (Conselleria de Territori i Vivenda) haguera notificat el seu acord desfavorable o no haguera qualificat”.
Finalment, el document emés per la FVMP, informa sobre qual és el tràmit legal que ha de rebre una sol·licitud de llicència per a activitats qualificades com molesta. L'informe indica que una vegada rebuda la sol·licitud comprovat que “respecta les normes urbanístiques, els tècnics municipals hauran d'emetre un informe provisional.” Posteriorment passarà “a sotmetre's a exposició pública i al finalitzar el procés d'informació haurà de ser remés a la Comissió Provincial de qualificació d'Activitats, la qual procedirà a la qualificació de l'activitat. La comissió adoptarà acord definitiu i tornarà l'expedient a l'Ajuntament, perquè este atorgue o denegue la llicència sol·licitada d'acord amb l'acord de l'esmentada comissió. És molt important destacar que els informes que emeta la Comissió seran vinculants per a l'autoritat municipal en el cas que impliquen la denegació de llicències o determinen la imposició de mesures correctores”.
També afig que “segons el codi en l'article 404, s'establix que a l'autoritat o funcionari públic que, a posta de la seua injustícia, dictara una resolució arbitrària en un assumpte administratiu se li castigarà amb la pena d'inhabilitació especial per a ocupació o càrrec públic per temps de set a deu anys”.