Amb la represa dels terminis administratius, l'Ajuntament de Sant Joan d'Alacant comença la tramitació per a la posada en funcionament d'una Oficina d'Atenció Ciutadana, mitjançant la publicació del Reglament que regirà la mateixa, i que estarà exposat a tota la ciutadania, en la seu electrònica del Consistori, a fi que aquells veïns/as, que ho desitgen puguen efectuar les seues aportacions.
Aquesta oficina, suposarà per a la ciutadania un important avanç en la manera de relacionar-se amb l'Administració, i li permetrà realitzar la major dels tràmits en un únic punt, així com es facilitarà la relació amb la resta d'Administracions, la qual cosa evitarà desplaçaments, en poder realitzar-se una important quantitat de gestions administratives en les dependències de la pròpia Oficina Municipal d'Atenció ciutadana.
Els principals objectius que persegueix aquesta Oficina seran:
1..- Facilitar tot tipus d'informació d'interés local, prèviament proporcionada pels diferents serveis municipals.
2.- Gestionar eficaçment els tràmits municipals assignats, compartits en el seu cas amb els diferents serveis municipals.
3.- Canalitzar els avisos, queixes i suggeriments dels ciutadans, i en el seu cas tramitar les respostes a aquests.
El regidor de participació ciutadana JAVIER SÁNCHEZ, va destacar la importància d'aquesta Oficina puix que” suposarà una important millora en l'atenció al ciutadà, que podrà consultar diversos tràmits i consultes en una sola dependència, i relacionar-se amb la resta d'Administracions, a través de l'Oficina Municipal, sense haver de desplaçar-se”.