Valencià

Els alumnes del taller de formació i inserció laboral per a discapacitats han rehabilitat els jardins de la finca Pedro José, actual Casal de la Joventut. Recentment han finalitzat els seus treballs en aquesta àrea i ara començaran l'aprenentatge d'altres pràctiques en vivers. Manuel Aracil va poder comprovar en el matí d'avui el embellecimiento de les zones on aquests alumnes han estat desenvolupat els seus treballs.

L'acció formativa està subvencionada per la consellería d'Educació, Formació i Ocupació i cofinançada pel Fons Social Europeu. El seu objectiu principal és proporcionar una qualificació professional òptima a aquestes persones per a posteriorment exercir una ocupació concreta, adequada a les necessitats de les empreses de la Comunitat Valenciana. Mitjançant aquest taller s'està donant ocupació i formació a deu alumnes amb discapacitat a més de donar un lloc de treball a una psicòloga i a un enginyer tècnic en hortofruticultura i jardineria.

Després de comprovar el resultat del treball, els alumnes van descobrir una placa de reconeixement

El taller de formació està dirigit a persones que tinguen reconeguda alguna discapacitat tant física com a psíquica i està format per 10 alumnes i dos professors encarregats de la formació i la coordinació del curs. Des de l'inici del curs i fins avui actual han desenvolupat el procés formatiu teòric-pràctic en la Casa de Cultura i en la Finca Pedro José pel que durant aquest període de temps els alumnes han posat en pràctica tots els coneixements teòrics adquirits en la formació.

Les tasques que s'han dut a terme en la finca Pedro José són les següents:

  • Disseny i selecció de planta autòctona per a les zones a enjardinar.
  • Neteja i preparació del terrer. Instal·lació del sistema de reg per degoteig.
  • Col·locació de malla antihierbas.
  • Plantació d'arbrat autòcton, plantes aromàtiques i crasas.
  • Embuatat inorgànic a força de grava blanca i vorades.
  • Manteniment i neteja de la zona de jocs infantils i pista de *futbol.
  • Esbrosse i cort de zones de gespa natural.

Les tasques que s'han dut a terme en el Centre Cultural són les següents:

  • Neteja i preparació del terrer.
  • Col·locació vorada amb taulons de fusta.
  • Col·locació de malla antihierbas.
  • Plantació de diverses espècies de plantes *rasas.
  • Embuatat inorgànic a força de grava blanca.

Per a la realització d'aquests treballs els alumnes han utilitzat eines i maquinaria específica de jardineria com: màquina cortacésped, desbrozadora, azadas, pales, rasclets… tenint sempre presentes les mesures de protecció de riscos laborals i utilitzant els equips de protecció individual.

Amb la conclusió del mòdul teòric-pràctic del curs, donarà començament a partir del 14 de febrer i fins al 27 de març, una nova fase formativa de Pràctiques No Laborals, amb una durada de 150 hores, on els alumnes podran exercir els coneixements adquirits en empreses del sector de la jardineria com Francisco Rodríguez García (Vivers Albatera), Plantes Sala, Cultius *Dadaima, Vivers Ferpas, Centre Sant Rafael.

Mitjançant la realització de les pràctiques no laborals en les empreses col·laboradores, els alumnes estaran en contacte directe amb el món laboral i tant els empresaris com els alumnes podran beneficiar-se mútuament d'aquestes pràctiques formatives.